Pytania czytelników

Problem z dzwonieniem poza moją strefę

  • Przeczytano: 12826
  • Komentarzy: 0
Witam,



Mam telefon IP firmy Cisco, model 7912. Mam publiczne IP (DSL) i
korzystam z operatora IPFon, do niedawna nie było problemów, od kilku dni mam natomiast katorgę z korzystaniem z Voipa...



Gdy wybieram jakiś numer, np. mojej komórki - telefon zaczyna
dzwonić, a ja nie słyszę w słuchawce sygnału.



Gdy dzwonię do kogoś z poza mojej strefy (np. 0-77... 0-22...)
telefon pokazuje, że jestem połączony (pewnie ktoś odebrał) a ja nie słyszę nic.

Oczywiście operator nalicza za to opłatę, czyli połączenie zrealizowano.



Do mnie dzwonić można bez problemu.



Gdzie może być przyczyna? Mam też drugi dostęp do sieci internet, za NATem, ale nie sądze aby to było przyczyną, ponieważ jak już pisałem - do niedawna wszystko działało jak należy.



pozdrawiam
Zobacz odpowiedź

Jak podgłośnić dźwięk?

  • Przeczytano: 28714
  • Komentarzy: 12
Posiadam bramkę LINKSYS PAP2T telefon podłączony do bramki działa super jakość dźwięku bardzo dobra tyle że słychać bardzo cicho mimo ustawienia na aparacie telefonicznym głośności na max. Czy jest jakiś sposób podgłośnienia dźwięku w słuchawce w ustawieniach bramki.



Pozdrawiam
Zobacz odpowiedź

Kodeki i łącza internetowe

  • Przeczytano: 20340
  • Komentarzy: 7
Witam,



Mam pytanie, czy przeprowadzali państwo testy na jakich kodekach i na różnych łaczach internetowych jak sprawuja sie bramki Voip i posiadają państwo i mogą udostepnic mi testy z państwa opinią.



Z góry thx i życze milego dnia.
Zobacz odpowiedź

Co mam kupić?

  • Przeczytano: 14119
  • Komentarzy: 0
Mam Neostradę 512, router Robotics Max g ADSL USR 9108 do Wi-Fi i chcę kupić bezprzewodowy aparat telefoniczny do posługiwania się VOIP.



Co mam kupić? Czy bramkę? plus telefon analogowy? Czy też sam aparat telefoniczny podłączany do routera, aby nie musieć włączać komputera?



Proszę doradzić co kupić i jaki model. Chciałbym mieć możliwość:

korzystania z różnych dostawców VOIP (np nie tylko Skype), identyfikację numeru, swój dodatkowy numer "stacjonarny" VOIPa.



Mogę przeznaczyć na ten cel do 550zł - bardzo proszę o pomoc!
Zobacz odpowiedź

Jak skonfigurować bramkę do pracy za NAT'em?

  • Przeczytano: 18647
  • Komentarzy: 0
Witam,



Posiadam bramkę LINKSYS PAP2T moja bramka jest podłączona do sieci osiedlowej za pomocą swittcha. Od mojego dostawcy internetowego dowiedziałem się że jestem za NAT'em adres IP jest przydzielany na podstawie MAC'adresu bramki.



Konto mam otwarte w sieci IPFON i stąd moje pytanie jak prawidłowo skonfigurować bramkę do pracy za NAT.
Zobacz odpowiedź

Jak wyeliminować opóźnienia?

  • Przeczytano: 17802
  • Komentarzy: 0
Witam,



Mam problem z opóźnieniami przy korzystaniu z Tlenofonu i Skype
(Neostrada 256). Przy Skype opóźnienie jest trochę mniejsze:

- przy dzwonieniu na komórkę - ok. 1,5 sekundy (tam + z powrotem)

- na stacjonarne TP - ok. 1 sekunda

Źle się przez to rozmawia.

Jak wyeliminować opóźnienia?
Zobacz odpowiedź

Telefon ISDN w VoIP

  • Przeczytano: 22829
  • Komentarzy: 3
Witam.



Mam w domu bezprzewodowy telefon ISDN i chciałbym się dowiedzieć czy mógłbym go wykorzystać jako telefon internetowy w telefonii internetowej przy wykorzystaniu przez jakąś bramkę. W domu mam Internet radiowy z maksymalną prędkością 768kB/s. Interesuje mnie takie rozwiązanie: chciałbym korzystać z telefonii internetowej i z telefonu stacjonarnego w TP. Gdzieś przeczytałem że istnieje możliwość podłączenia bramki i telefonu dzięki którym mógłbym wykonywać takie połączenia na zmianę. Proszę podać jakiś przykładowy zestaw i mniej więcej ile by to kosztowało. Dodam że chciałbym wykonywać połączenia bez potrzeby włączania komputera.



Mam też inne pytanie. Czy telefon który podłączę do bramki mogę wykorzystywać tylko u jednego operatora? I jak ja jestem z zewnątrz rozpoznawany bez włączonego komputera.
Jestem bardzo zainteresowany telefonią internetową, bo jeśli się u mnie sprawdzi możliwe że zrezygnuję z usług TP. Dlatego chciałbym uzyskać szczegółowych informacji.



Z góry bardzo dziękuję za poradę.
Zobacz odpowiedź

Jakość rozmów a łącze internetowe

  • Przeczytano: 20056
  • Komentarzy: 2
Serdecznie witam,



Jestem już chyba Pana stałym 'klientem'. Pańskie odpowiedzi na moje pytania zawsze mnie w pełni satysfakcjonowały, ale też zawsze pojawia się jakiś nowy problem, o którego rozwiazanie warto zapytać eksperta.



Problem:

Internet mam w sieci Multimedia,mieszkam w Lublinie.
Umowę z \"Multimedia\"mam podpisaną na pakiet 128.
W umowie tej jest dokładnie napisane,że dostawca usług czyli 'Multimedia' zobowiązują się do swiadczenia usługi o m a k s y m a l n e j prędkosci do 128. Nie pisze nic czy do ściągania,czy do wysyłania danych.(D/Up).



Od pewnego czasu,korzystając z programików 'Numion' i 'Spid Test',sprawdzałem jakość łącza. Zauważyłem, że dla poprawnej łącznosci przez Voip jest również bardzo ważne tzw. opóżnienie w transmisji pakietów (latency). Nie wiem czy napisałem dobrze, ale napewno będzie pan wiedział o co chodzi.



I tak w ostatnim okresie (grudzień 2006) średnia najwyższa szybkość łącza byłą: D/U/L = 122/57/203 milisekund.,-były i niższe.
Korzystam z dwóch operatorów Voip,:Iptanifon i Betamex.
O ile z Iptanifonu można się dogadać w miarę normalnie,Betamax juz się nie wyrabia.

Zgłosilem reklamację,przyszli panowie technicy z Multimedia,pomierzyli łącze,(zgadzało się mniej-więcej z moimi pomiarami) i orzekli,że nic poradzic na to nie mogą.Zaproponowali mi,zakup wyzszego pakietu 256.



Moje pytanie brzmi tak:

Czy istnieją normy techniczne określające parametry jakie powinno spełniać łącze internetowe np:jezeli mam mieć (D) 128,to ile powinnobyć (U),-jeżeli (D) 256,to ile powinno być (U),jakie powinno być opóznienie w przesyłaniu pakietów itp.Proszę ewentualnie o odpowiedż gdzie mogę tego szukać.



Z wyrazami szacunku.Pozdrawiam.



PS.Myśle że odpowiedż na to pytanie zainteresuje innych 'forumowiczów' korzystających z Voip i zwalajacych winę za złą jakość rozmów na dostawców usługi Voip, a nie na dostawców internetu.
Zobacz odpowiedź

Bramka VoIP przy modemie neostrady USB

  • Przeczytano: 18707
  • Komentarzy: 0
Witam,



Poproszę o informację jak połączyć, lub jaką bramkę VOIP wybrać gdy posiadam modem neostrady USB (brak złącza RJ-45), komputer nie posiada karty sieciowej.



Dziękuję,



Pozdrawiam
Zobacz odpowiedź

Jaką bramkę wybrać?

  • Przeczytano: 15896
  • Komentarzy: 0
Zamierzam zainstalować telefon VoIP i chciałbym prosić o poradę dotyczącą sprzętu. Chciałbym, aby router umożliwiał rozmowy bez
włączania komputera, oraz pozwalał na stowrzenie sieci bezprzewodowej.

Jaki sprzęt byłby najlepszym wyborem?

I ewentualnie jaki telefon mógłbym połączyć do tej bramki?

Bardzo proszę o wskazanie jakiegoś konkrentmego modelu.
Mam internet z kablówki o szybkosci 3mb/384kb. Proszę o poradę.



Pozdrtawiam i z góry dziękuje
Zobacz odpowiedź

Dialplan - dłuższy czas na wybranie numeru

  • Przeczytano: 19434
  • Komentarzy: 1
Witam!



Przeczytałem Pana artykuł o Dial-Planie (http://etelefonia.pl/artykuly.html - przyp.) i zastosowałem go w mojej bramce PAP2T.



Mam jednak pytanie z tym dial-planem związane. Co w nim zmienić aby po podniesieniu słuchawki mieć przynajmniej ze 3 sekundy na wybranie pierwszej cyfry numeru, bo teraz mam tylko 1 sekunde i jeśli nie wcisnę pierwszej cyfry to wskakuje sygnał zajętości. A może to nie zależy od Dial-Planu tylko od ustawienia bramki. Jeśli tak to proszę o podpowiedż gdzie to ustawić ewentualnie jat to się będzie nazywało po angielsku to spróbuję to znaleźć.
Zobacz odpowiedź

Dialplan i wybieranie numerów wewnętrznych

  • Przeczytano: 19164
  • Komentarzy: 0
Witam,



ustawiłem dialplan w Linksys SPA 3012 wg wskazówek zawartych w
artykule p. Pawła Ratajewskiego
http://www.etelefonia.pl/artykuly.html
. Wszystko zadziałało z
wyjątkiem wybierania numerów wewnętrznych. Mianowicie gdy dzwonię na numer, gdzie jest centralka z zapowiedzią nie można wybrać numeru wewnętrznego - zachowuje się tak jakbym nic nie przyciskał. Aparat tel. mam odpowiedni - bez problemu wybiera gdy podepnę do łacza TPSA.



Pozdrawiam i proszę o odpowiedź
Zobacz odpowiedź

Czy bramka poprawi jakość rozmów?

  • Przeczytano: 13720
  • Komentarzy: 1
Witam.

Chcę zacząc korzystać z usług firmy Betamax, opcja voipdiscount.



Proszę o poradę jaką bramkę voip wybrac.Chodzi mi o min.2 łącza SIP. Jeśli to możliwe o bramke uniwersalną, ktora obsługiwałaby też ETERIE z jej protokołem H.323. W swoim komputerze korzystam z internetu o transferze 1 Gb w UPC. A może lepsze jest rozwiązanie tylko z telefonem IP. Nie chcę bawić sie w urządzenia przez usb, bo zalezy mi na korzystaniu z tel. voip przy wyłaczonym kompie.



Zależy mi też na dobrej jakości rozmów, a z tego co wiem bramka daje mi możliwość poprawy jakości.

Jesli to możliwe proszę o przedstawienie mi możliwosci wyboru w sprzęcie, także jeśli chodzi o ceny.
Zobacz odpowiedź

Telefon IP w niskiej cenie

  • Przeczytano: 14441
  • Komentarzy: 3
Witam.



Jestem laikiem w sprawach dotyczących telefonii internetowej i nie mam zamiaru zgłębiać jej tajników. Uprzejmie więc proszę o rekomendację telefonu IP, który:

1. zapewnia równoległe podłączenie komputera.

2. daje możliwość rozmowy bez włączania komputera.

3. pozwala skorzystać z usług IPFON, Skype lub Tlenofonu.

4. koszt do 250 zł.



Serdecznie pozdrawiam
Zobacz odpowiedź
TPL_GK_LANG_BACK_TO_TOP