Pytania czytelników

Kodek T38 w bramce PAP2T

  • Przeczytano: 21757
  • Komentarzy: 2
Witam.
Na różnych forach przewija się temat kodeka T38 w bramce PAP2T: jest, ale zablokowany; będzie w następnym firmware itp. Jak jest na prawdę? Czy można odblokować kodek T38 lub wgrać inne oprogramowanie z tym kodekiem?



Jeżeli nie jest to możłiwe to prosze o podanie ustawień bramki, które dadzą najwięcej szans na przesłanie faksu z użyciem kodeka G711: Network Jitter Level; Silence Supp Enable; Silence Threshold; Echo Canc Enable;....;FAX Passthru Method; FAX Process NSE; FAX Disable ECAN.
Zobacz odpowiedź

Kolejny problem z dial-planem

  • Przeczytano: 11433
  • Komentarzy: 0
czuję się nieswojo :(

ja zanim dam pytanie to staram się dowiedzieć coś na ten temat przede wszystkim obczytałem wszystko co znalazłem w googlach czyli artykuły na etelefonii też.



Nie śmiem zawracać nikomu niepotrzebnie głowy:)

W artykułach jest wszystko jasne, ale ..

sekwencja <9,:>x.<:9@gw0) nie wstawaia 9 na linię PSTN może trzeba zrobić jakiś myk :) sekwencja <9:><:9gw0> wstawi 9 ale po pauzie tj np: 9393 wybierze na PSTN 393 a 9 393 wybierze na PSTN 9393 (te spacje to przerwa w wybieraniu numeru, policzyłem np jeden dwa) Bramka SPA3102 eu.
Zobacz odpowiedź

Pytanie dotyczące Linksys SPA3102

  • Przeczytano: 23085
  • Komentarzy: 6
Witam,



Mam łącze internetowe ADSL 1 MB i Linksysa WAG325N (modem ADSL, router i Acces Point). Do niego podłączona jest bramka VOIP Linksys SPA3102. Do bramki doprowadzona jest linia TPsa oraz podłączony jest telefon Simens Gigaset 4010. Dzięki takiej konfiguracji możliwe jest obsługiwanie linii TPsa i VOIP przy pomocy jednego telefonu, bez konieczności przełączania linii.



Moje pytanie dotyczy identyfikacji numeru dzwoniącego. Telefon
podłączony tylko do linii TPsa poprawnie prezentuje numer dzwoniący.

Podłączony do bramki VOIP pokazuje numer dzwoniący, jeżeli rozmowa "przychodzi" z mojego konta VOIP (aktualnie jest to
AleKontakt). W sytuacji, gdy rozmowa "przychodzi" z TPsa,
telefon nie pokazuje numeru dzwoniącego tylko "ID ukryte".



Podejrzewam, że coś jest nie tak z ustawieniem bramki VOIP. Nie
przekazuje ona pełnej informacji pochodzącej z zewnętrznej linii PTSN (TPsa) do telefonu podłączonego do bramki.



Proszę o pomoc w ustawieniu bramki.

Zobacz odpowiedź

Jak stworzyć dialplan?

  • Przeczytano: 21472
  • Komentarzy: 1
Witam,



mam taki problem korzystam z urzadzenia linksys pap2 i mam zalozone konto w betamax'ie, czyli u wlasciciela voipdiscount.com i inncyh...



chiałbym prosić o pomoc w stworzeniu diall planu ponieważ za kazdym razem musze wybierac numer: 00 48 xx (kierunkowy ) xxxxxxx (nr lokalny ) a chialbym to ograniczyc tylko do wyboru numeru kierunkowego.Jestem nowym userem voipa i jestem troszeczke zielony w tym.



Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Zobacz odpowiedź

Czy na jakość rozmów ma wpływ lokalizacja operatora?

  • Przeczytano: 13015
  • Komentarzy: 0
Witam

Jestem z firmy która chce u siebie wprowadzić bramkę interntową i telefonię VoIP. Jesteśmy w małej miejscowości która nie ma swojego lokalnego operatora bramki VoIP. Najbliższy operator bramki VoIPowej jest oddalony o 60 km od nas.



Czy musimy korzystać z operatora VoIPu który jest na terenie dużego miasta, czy może możemy sobie kupić bramkę internetową VoIPową i mieć ją u siebie w serwerowni i przez nią dzwonić na zewnątrz, tzn. na stacjonarne i komórkowe taniej niż ze stacjonarnej telefonii?



Na marginesie powiem iż w okresie zimowym bedziemy mieli zamontowany światłowód wiec to może polepszy jakość wykonywanych przez naszą bramkę VoIPową rozmów.
Proszę o komentarz.
Zobacz odpowiedź

Brak internetu = sygnał zajętości?

  • Przeczytano: 15861
  • Komentarzy: 2
Witam.



Chcialbym sie dowiedziec jak skofigurowac bramke PAP2T (mam ja podlaczona do centrali) tak aby w systacji zaniku internetu generowala sygnal zajetosci. W chwili obecnej centrala nie potrafi sobie poradzic z tym problemem.



Pozdrawiam.
Zobacz odpowiedź

RT31P2 czy SPA 2102-EU?

  • Przeczytano: 13145
  • Komentarzy: 0
Witam.



Zastanawiam się nad wyborem routera Linksys z bramką VOIP: RT31P2 czy SPA 2102-EU. Proszę o sugestie.



Z góry dziękuję.
Zobacz odpowiedź

Jaki model routera/bramki zastosować?

  • Przeczytano: 17985
  • Komentarzy: 0
Witam!

Przedstawię 2 schematy sieci kablowej (dostawca TOYA Łódź), z której korzystam:

1. OBECNIE - w mieszkaniu sąsiada jest modem kablowy TOYA -> switch -> 1 komputer . Od switcha - kablem 15m do mojego mieszkania 2-gi komputer.

Tutaj chcę dołączyć telefon stacjonarny korzystając z VOIP.



2. W PLANIE (wyprowadzka wymuszona) - W innym mieszkaniu jest modem Wifi TOYA - Motorola SBG900 i laptop (korzysta z sieci b/przewodowo) Tutaj chcę zainstalować dodatkowo PC-stacjonarny i telefon internetowy VOIP (przeniesiony z pkt 1).



Myślałem o zastosowaniu SPA2102 Linksysa. Zaznaczam,że nie jestem dobrze zorientowany w instalacji sieci.

Zależy mi na dobrze przemyślanym rozwiązaniu, aby nie ponosić dodatkowych wydatków na zakup urządzeń.



Pytanie:
Jaki model routera/bramki tu zastosować aby działał w obu przypadkach?

Czy modem Wifi w pkt 2. wymienić na zwykły modem kablowy? -ktoś mi podpowiedział o WRTP54G

Bardzo byłbym wdzięczny za szczegółową pomoc i ewentualny rysunek/schemat w jaki sposób podłączyć.



Pozdrawiam.
Zobacz odpowiedź

VoIP - parę istotnych pytań

  • Przeczytano: 16476
  • Komentarzy: 0
zamierzam kupic sobie nastepujace urzadzenie: WRTP54G-EU voip
http://www.tlenofon.pl/sklep/?k=2
i czy majac blokade konfiguracji tlenofonu mozna bedzie ustawic to urzadzenie tak by korzystac z uslug innych operatorow?



myslalem konkretnie o sieci freekonet lub voipdiscount. A czy jest jakas inna lepsza alternatywa? nie ukrywam ze jakosc polaczenia tez odgrywa duza role(firma). Jakie macie doswiadczenia, bo jak widze nie ma zadnych testow od 2004 roku. wtedy wygral w pc world tlenofon, ale osobiscie dzwoniac na ich infolinie przerywalo(wiec kiepska jakosc na poczatek kontaku zle swiadczy). zreszta rozne opinie sie slyszy, wiec moze jakas rada od fachowcow od VoIP?



Czym sie rozni grandstream budgetone 101 od 102?

z tego co rozumiem sa to bramki z telefon VOIP tzn. podlaczam je bezposrednio do sieci.
Bo z tego co widze to 200 pelni dodatkowo role switcha.

jest moze cos podobnego w podobnej cenie?



Biore pod uwage rowniez zakup routera WIFI np.
wrt54g(tylko nie wiem ktora seria, bo duzo ich jest i nie wiem czym sie
roznia) + bramka z telefonem Voip (np grandstream tylko ktory
lepiej(101v102) to nie wiem, wiec prosze o rade).



A moze jest cos takiego jak roter WIFI + bramka + telefon w 1 urzadzeniu?
Zobacz odpowiedź

Czy bramki VOIP pozwalają na wybieranie impulsowe?

  • Przeczytano: 15392
  • Komentarzy: 0
Mam centralę telefoniczną w domu i wszystkie telefony działające impulsowo.

Czy bramki VOIP pozwalają na wybieranie impulsowe? Czy mogę podstawić do bramki zwykły fax - czy będzie odbierał i wysyłał faxy ? Wszędzie o tym mętnie piszą.
Zobacz odpowiedź

Czy jest możliwość....

  • Przeczytano: 12648
  • Komentarzy: 1
Chcialbym wiedziec, czy jest mozliwość zakupienia w Polsce przystawki do komputera/laptopa i serwisu, ktory umożliwialby wykonywanie rozmow telefonicznych do abonentow w Polsce (stacjonarnych i komorkowych) w czasie, gdy jestem za granica i mam akces do internetu w pasmie broadband.
Zobacz odpowiedź

Organizacja centrum telefonicznego

  • Przeczytano: 15274
  • Komentarzy: 3
Witam,



Postanowiłem napisać do Państwa niniejszy list chcąc zasięgnąć wiedzy i dowiedzieć się co powinienem brać pod uwagę przy organizacji centrum telefonicznego.



Ofertę naszej firmy będziemy w znacznym stopniu prezentować za pośrednictwem telefonu i poczty elektronicznej. Chcąc ograniczyć koszty związane z połączeniami skłaniamy się do wykorzystania telefonii internetowej i tu rodzi się wiele pytań.



Mianowicie, wiem że możliwe jest zarezerwowanie sobie numerów stacjonarnych. Nam zależałoby na 16 numerach, które miałyby kierunki do poszczególnych województw. Chodziło nam o to żeby potencjalny klient mógł dzwonić do nas wybierając numer lokalny (i płacić za połączenie stawkę lokalną) a następnie być przekierowanym do call centre, gdzie mógłby być obsłużony.



Z drugiej jednak strony wiem o usłudze w postaci numeru dostępowego 039, który zapewnia połączenie się z numerem niezależnie od położenia geograficznego za lokalną stawkę. I chciałbym poradzić się które rozwiązanie jest lepsze biorąc pod uwagę wady i zalety.



Po drugie, chcielibyśmy mieć centralkę, która w ramach swoich funkcji miałaby menu głosowe, które mogłoby pomóc dzwoniącym klientom np. jeśli chcesz się połączyć z działem obsługi klientom naciśnij 1, jeśli chcesz się połączyć działem marketingu naciśnij 2 itd. A także pozwoliła by nam na komunikację wewnątrz firmy. Pytanie związane z tą kwestią jest następujące: co jest efektywniejsze, tańsze i po prostu lepsze czy zakup urządzenia stanowiącego centralę czy wykorzystanie wirtualnej centrali, którą oferują poszczególne firmy z branży IT.



Rzecz kolejna. Nasze łącze internetowe ma transfer około 2MB (w każdą stronę
- upload i download). Jak by się przedstawiała sprawa ewentualnego „uzbrojenia” 5 komputerów w telefony, które byłyby wykorzystywane do działalności sprzedażowej? Czy należałoby „podzielić” łącze tak aby cześć wykorzystać na łącza internetowe a cześć na rozmowy telefoniczne?



Pod pojęciem „podzielenia” łącza mam na myśli ustanowienie odrębnego IP. Nie jestem pewny tego ale słyszałem że istnieje taka możliwość. I być może wpływa to pozytywnie na jakość rozmowy. Proszę o ustosunkowanie się do tego zagadnienia. Jestem laikiem w tych
technologicznych sprawach więc skłaniam się do Państwa doświadczenia i wiedzy.
Słyszałem, że można korzystać z aparatów telefonicznych obsługujących funkcję VoIP, ale czy lepiej jest korzystać z telefonu za pośrednictwem komputera, przy którym siedzi konkretny pracownik czy nabyć zewnętrzne aparaty.



Z góry dziękuję za wszelkie rady sugestie i wyrozumiałość w stosunku do mojej niewiedzy w tym zakresie :).
Zobacz odpowiedź

Grandstream BudgeTone 200 z VoIP Discount

  • Przeczytano: 18715
  • Komentarzy: 1
Wysokiej klasy telefon produkcji niemieckiej: Targa DIP Phone 450.

Podłączany równolegle do sieci analogowej (np TP S.A .) i internetu.

Grandstream BudgeTone 200 - telefon VoIP/SIP 2x10/100BaseT(RJ45) Grandstream BudgeTone 101 - telefon VoIP/SIP, 1x10BaseT (RJ45) Bardzo proszę o odpowiedż czy w/w telefony działają z voip discountem???



A jeżeli działają czy muszę do nich jeszcxze coś dokupić (np.bramka itp)???


Dziękuję i pozdrawiam.
Zobacz odpowiedź

Asteriks - opóźnione dzwonienie

  • Przeczytano: 18256
  • Komentarzy: 0
Wykorzystuje asteriska do połączeń między oddziałami firmy.

Zainstalowałem wersję Trixbox 2.0. Wszystko działa w obrębie telefonów softwarowych i przystawki Linksysa PAPT ale mam problem z kartą XP100.

Podłączona jest od niej linia analogowa z centrali wewnętrznej firmy.

Mam skonfigurowane konto na ZAP/1. Wszyscy bez problemu dzwonią z VOIP-ów przez ZAP na stacjonarne wewnętrzne. Natomiast problem jest jak dzwonię z telefonu analogowego przez ZAP/1 na voip-y. Dzwoni a i owszem, ale zaczyna dzwonić raz po 1 sygnale, raz po 6 tym i dzwoni 15 sekund a potem się rozłącza. Chciałbym wydłużyć czas dzwonienia do 40 sekund.

Osoby odbierające voipa mają daleko do telefonu i zanim podejdą asterisk rozłącza połączenie. Czyli kierunek dzwonienia ZAP/1 -> sip/2001.
Zobacz odpowiedź

VoIP dla mnie...

  • Przeczytano: 15393
  • Komentarzy: 2
Jestem 40-latkiem i nowości technologiczne nie są moją mocną strona, jednak chciałbym obniżyć koszty prowadzonych rozmów telefonicznych i jednocześnie przedłużyć czas ichtrwania.



W domu mam telefon stacionarny (Multimedia - droga radiowa), oraz komputer ( łącze 128 - droga radiowa).

Teraz korzystam także z skaypa do rozmów . - ale tylko z 3-osobami z rodziny bo oni mają komputer.



Chcę móc dzwonić na stacionarne numery wykorzystując nowa technologię, jednak osoby dzwoniace do mnie żeby dodzwaniały się na dotychczasowy stacionarny telefon.



Czy można zrobić tak aby pozostałe osoby z rodziny mające tylko
zwykłe telefony mogły także dzwonić do siebie wzajemnie dzieki tej technologi np: wykorzystując konto ( lub coś podobnego ) które bym założył i opłacił je( systematycznie doładowywał je).



Jeśli tak to co trzeba dokupić - jakie najlepiej urządzenie ( to ma służyć długo - najniższa cena to nie znaczy że najtańsza w perspektywie miesięcy lat). Chcę żeby jakość rozmów była dobra lub b.dobra- czy trzeba wybrać jakiegoś dostawcę usługi , jeśli tak to z grona kogo spokojnie można wybrać ( znajomy pokazał mi taka rozmowę za grosze - to była rozmowa "przez rynne" -chcę tego uniknąć.

Kto może mi zainstalować i skonfigurować te urządzenia.

Z góry dziękuję za precyzyjne informacje.



Pozdrawiam
Zobacz odpowiedź

Problem z telefonem Panasonic?

  • Przeczytano: 18522
  • Komentarzy: 1
Mam Linksys RTP300 skonfigurowane pod ipfon. Problemy są dwa:

1. Telefon podłączony do bramki nie "dzwoni". Gdy np. z komórki zadzwonie na numer wybrany u operatora ipfon, telefon nie dzwoni, ale po podniesieniu słuchawki nawiązuje połączenie. Sprawdzałem telefon (panasonic kx-t2315pd) i kabel telefoniczny na zwykłej lini tpsa - jest ok, dzwoni.



2. Podnosząc słuchawke nie zawsze słysze sygnał. Czasem dopiero po kilku odłożeniach słuchawki i ponownym podniesieniu pojawia się sygnał. Mimo braku sygnału można wybrać numer i nawiązać połączenie



Pozdrawiam.
Zobacz odpowiedź

VoIP na wakacjach

  • Przeczytano: 13057
  • Komentarzy: 0
Dzień dobry,



Używam od dawna Halonetu, mam połączenie kablówką osiedlową, miałam niejakie problemy, ale z biegiem czasu (szybsze łącza) problemy zostały wyeliminowane.



W czasie urlopu, nie chcąc być odcięta od internetu :) , łączyłam się z internetem poprzez telefon komórkowy z kartą iPlus. Internet działał, nie za szybko, bo telefon mam z EDGE tylko, ale działał.



Rozmowy przez Skypa też działają (cały czas teraz piszę o komórce z iPlusem). Ale Halonet niestety nie działa! Dzisiaj siedzę już kolejna godzinę i nic nie umiem wymyślić!!! Czy Halonet po prostu nie chce mnie łączyć, czy mam założyć nowe konto, tylko dla komórki, czy ustawienia komputera muszę zmienić, ale jak??? Czy komórka jest za wolna, ale w takim razie dlaczego Skype dobrze działa???



A może jakiś inny VoIP, ale jaki?

Upieram się przy tym temacie, bo chciałabym spróbować w Niemczech też łączyć się przy pomocy komórki i karty takiej jak nasz iPlus (tam wyszukałam blau.de) Skype nie załatwia sprawy, bo nie mogę się łączyć na normalne telefony (chyba, że wykupię abonament 10 Euro). Może Pan rozwiąże mój problem?



Pozdrawiam
Zobacz odpowiedź

Urzedzenie z FXS i FX0, router z wifi i switchem?

  • Przeczytano: 15521
  • Komentarzy: 2
Witam!



Mam internet z kablówki i telefon stacjonarny (też z kablówki), za który promocyjnie nie płacę abonamentu i poszukuję w jednym urządzeniu:

- routera z punktem dostępowym sieci bezprzewodowej (planuję w przyszłości zakup notebooka i chciałbym mieć do niego w mieszkaniu bezprzewodowy internet),

- bramki voip,

- możliwość podłączenia do niego linii telefonicznej stacjonarnej.



Chciałbym do niego podłączyć jeden telefon stacjonarny ustawiony w ten sposób, żeby połączenia przychodzące pochodziły z linii stacjonarnej a wychodzące tylko za pomocą voip.



Polecał Pan w podobnym pytaniu urządzenie Linksys SPA 3102, ale nie ma ono punktu WLAN.



Dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam!
Zobacz odpowiedź

Czy w każdym kraju bede musiał ustawiać bramkę od nowa?

  • Przeczytano: 12551
  • Komentarzy: 0
Mam pytanie odnosnie VoIP. Moja sytuacja jest specjalna. Spedzam polowe roku zagranica i chcialbym miec system ktory moge przewozic razem z laptopem. Moj dostep do Internetu jest rozny w roznych krajach. Oto detale:



Polska: mam siec osiedlowa z szybkoscia 500 mb/s.

Francja: mam dostep do Internetu przez WIFI to LiveBox, jako jeden z dwoch uzytkownikow.

Australia: mam jak na razie dial-up. Badam mozliwosci ADSL (jestem 8 km od centrali telefonicznej, to podobno za daleko). Jak nie to jedyna opcja satellite - sporo drozsze.



Poniewaz w Polsce na poczatek chce utrzymac TPSA az bede pewny ze VoIP dziala dobrze, mysle o bramce ktora Pan poleca w takiej sytuacji: Linksys SPA-3102. Czy taki system moze dzialac w mojej sytuacji? Czy radzi Pan cos innego?



Czy poleca Pan polskiego operatora VoIP? Czy moze lepiej zagranicznego? Co by Pan w takim razie polecil? (Ogolna ilosc rozmow nie duza, platnosc przelewem albo karta, bez minimum spedzonych pieniedzy, wlasny numer.)



Czy jest wogole jakas szansa operowania VoIP z dostepem przez dial-up (Australia)? Chodzi o jakosc rozmow.



Czy w kazdym kraju bede musial ustawiac bramke od nowa? Czy jest jakis latwy sposob na to?



Pozdrawiam
Zobacz odpowiedź
TPL_GK_LANG_BACK_TO_TOP