Pytania czytelników

Jak ustawić porty?

  • Przeczytano: 16810
  • Komentarzy: 0
Kupiłem Linksysa WRP400 i mimo, że mam starego RT31P2 działającego w Actio, to nie mogę ustawić tego nowego. Ma znacznie bardziej rozbudowane menu. Mam statczne IP otrzymywane z routera od mojego operatora inernetowego. Podejrzewam złe ustawienie portów, gdyż gdy zadzwoni telefon to po podniesieniu słuchwki jest sygnał zajętości.



Ale jak ustawić te porty? Włączone mam NAT i STUN pod Actio. Internet
działa bez problemu. Jakieś sugestie? Dziękuję za pomoc.
Zobacz odpowiedź

Kilka pytań na start

  • Przeczytano: 9453
  • Komentarzy: 0
Witam



mam pytanko mianowicie

chciałbym założyć sobie telefon VOIP i chciałbym korzystać z niego przez stacjonarny telefon posiadam stały dostęp do internetu DSL TP 2Mb podzielone na 15 osob. mam zewnętrzny adres IP stały w domu posiadam router wifi firmy minitar.

Problem polega na tym jakiego operatora wybrać gdy telefon bedzie
wykorzystywany glównie do rozmów lokalnych miedzym,iastowych i komórkowych.

ciekawi mnie jeszcze sprawa numeru tzn czy jak ktoś do mnie dzwoni to płaci więcej albo inaczej jakos naliczane są impulsy.



No i czy moge zachować mój nr stacjonarny, tzn taki sam ciąg znaków (cyfr)

Na co zwracać uwage przy wyborze operatora Voip, jak oceniać jakośc połączeń, czy są rankingi takich właściwości.
Zobacz odpowiedź

VoIP w Netii

  • Przeczytano: 18167
  • Komentarzy: 2
Witam Pana,



Nie znam się za wiele na technologiach informatycznych, stąd też moja prośba o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Otóż, przymierzam się do Voip-u, ale nam wątpliwości dotyczącego skompletowania niezbędnych urządzeń. Aktualnie posiadam internet od Netii. 1Mb, ( poprzez zwykły modem Thomsona z czasów neostrady ), a telefon od TPSA ( bezprzewodowy Panasonic ). Jak Panu wiadomo, dostarczania internetu bardzo często technicznie jest jeszcze związane z "przywiązaniem" do gniazdka operatora. Tak więc mam zamiar zejść do najniższego możliwie abonamentu w TPSA ( plan socjalny - jest to możliwe przy tych 2 różnych operatorach), a wynikające stąd ograniczania powetować sobie
dzięki Voip-owi. Chcę wiec zachować dotychczasowy numer dla połączeń przychodzących, a połączenia wychodzące realizować poprzez Voip, zachowując oczywiście i poprawne parametry pracy włączonego komputera jak i jakość rozmów. Proszę o sugestie dotyczące potrzebnego sprzętu. Nie myślę o Wi-Fi ani o rozbudowanej sieci.



Dziękuje z góry
Zobacz odpowiedź

Jaki aparat w Freeconet?

  • Przeczytano: 9338
  • Komentarzy: 0
Kupiłam bramkę SPA 2102 EU w sklepie Freeconet,jestem zarejestrowana w Freeconet.Teraz się zastanawiam jaki wybrać aparat telefoniczny?
Zobacz odpowiedź

Od 60kbps do 450kbps - wystarczy?

  • Przeczytano: 11949
  • Komentarzy: 0
Witam



Dopiero zaczynam swoją przygodę z telefonią internetową. Przymierzam się do korzystania z usług Freeconet. Posiadam Neostradę 512. Moje pytanie dotyczące jakości rozmów przy takiej prędkości. Wykonałem test przy pomocy http://test.4web.pl. Wyniki jakie otrzymałem były bardzo różne od 60kbps do nawet 450kbps. Jak mam je interpretować? Czy są one wystarczające aby VOIP działał bez zakłóceń? Próbowałem skorzystać również z http://www.numion.com aczkolwiek nie znam tak dobrze angielskiego. Jak mam wykonać taki test?



Z góry dziękuje za odpowiedź
Zobacz odpowiedź

Za cicho? zmień softphone

  • Przeczytano: 13715
  • Komentarzy: 0
Korzystam z programu Voipowego(Voip discount).



Mam kartę muz zintegrowna z płytą. dałem juz wszystkie gałki na maxa
i w ustawieniach audio jak i na karcie(C-media 3d) ale mój rozmówcz
ciagle mnie słyszy ciszej niż przez stacjonarny. Nie moge juz
bardziej podglośnic mikrofonu.Opcja zaawansowana głośności jest
niedostepna.



Co zrobic aby rozmowca mnie glośniej slyszał?

Czy coś mogę zrobić z mikrofonem? Kupić o wiekszej czułosći?
Zmienic kartę?
Zobacz odpowiedź

Caller ID w PAP2T

  • Przeczytano: 19191
  • Komentarzy: 2
Jak skonfigurować wyświetlanie Caller ID w PAP2T z myfon.pl?



Numer z komórki wyświetla się czasami, nie udało mi się jeszcze stwierdzić zależności. Zauważyłem, że przy wyświetlaniu numeru dzwonek telefonu przestaje dzwonić, gdy druga strona odłoży telefon. Gdy numer sie nie wyświetla, telefon VoIP dzwoni jeszcze 3 razy zanim skończy "widzieć" połączenie.
Zobacz odpowiedź

Przychodzące połączenia w Nagłos

  • Przeczytano: 13222
  • Komentarzy: 2
Używam bramki RT31p2. Obsługuje dwóch operatorów : Actio i Nagłos. Problemy mam z Nagłosem. Bramka jest cały czas zalogowana. Sam mogę dzwonić, jest sygnał. Natomiast nikt nie może się do mnie dodzwonić. Dodatkowo w momencie dzwonienia do mnie na Nagłos (dzwoni program GG w komputerze), mogę na tej samej linii dzwonić z bramki (Nagłos). Problem pojawił się niedawno, przedtem było dobrze. W komputerze mam program GG i tam rozmowy przychodzą normalnie - na bramkę nie. Zainstalowałem program PortSip na komputerze i zachowuje się tak samo
jak bramka - wykazuje zalogowanie, można dzwonoić, ale nie odbiera połączeń (przychodzących).



Zgłaszałem problem do GG ale sugerują złe ustawienia bramki, zły Register Expires (zmieniłem jak chcieli ) a efekt żaden - nadal bramka nie odbiera połączeń ale tylko Nagłosu - Actio działa. Obecnie nawet nie odpisują na moje maile (już ok 20).



Bardzo proszę o pomoc, bo sam już nie wiem co robić - próbowałem
różnych ustawień i nic nie pomaga - może faktycznie coś jest źle
ustawione, ale przecież niczego nie zmieniałem i przestało działać.
Zobacz odpowiedź

Jak skonfugurować drugą linię?

  • Przeczytano: 13201
  • Komentarzy: 2
Posiadam bramkę linksys pup2t, chcę drugę linię skonfigurować, ale nie wiem w jaki sposób mam to zrobić. Posiadam router pod którą bramka jest podpieta. Z tego co mi wiadomo, żeby skonfigurowac bramke musze wpisac adres IP bramki. Wybierajac na klawiaturze **** bramka powinna mi odczytać adres - nie czyta nic. co mam zrobic moze przez router w jakis sposob. niemam zielonego pojecia.prosze o pomoc.
Zobacz odpowiedź

Rozwiązanie dla biznesu

  • Przeczytano: 10449
  • Komentarzy: 1
Chce zrobic kilka numerow stacjonarnych w roznych strefach numeracyjnych powiedzmy ze bedzie to 10 numerow telefonow dla
najwiekszych wojewodztw w Polsce. Na kazdym z nich chce zrobic
przekierowanie na numery stacjonarne/komorkowe moich dystrybutorow regionalnych. I chce miec podglad czy w ogole dystrybutorzy odbieraja te telefony, jesli sie da to rowniez czas rozmowy.

Jedynie takie onforacje mi sa potrzebne. Aha no i ewentualnie jesli dystrybutor nie odbierze telefonu to zeby przekierowalo rozmowe na nasz numer w centrali.



Czy cos takiego juz jest?

Czy przy wykorzystaniu obecnych ofert operatorow VOIP mozna to w miare bezbolesnie zorganizowac?
Zobacz odpowiedź

Echo w słuchawce rozmówcy

  • Przeczytano: 16520
  • Komentarzy: 1
Witam serdecznie,



korzystam z bramki linksys pap 1001 i operatora freeconet i voipdiscount problem polega na przeszkadzającym pogłosie (echu) w słuchawce mojego rozmówcy . Zjawisko echa występuje bez względu na wybrany codek.



Proszę o pomoc.

Z góry b. dziękuję.
Zobacz odpowiedź

Telefon analogowy do VoIP?

  • Przeczytano: 17711
  • Komentarzy: 0
Witam,



Mam pytanie: czy do telefonii internetowej należy kupić tel
Voipowski, czy może być zwykły telefon analogowy, czy jest jakaś
róznica w jakości rozmów?



2 pytanie : czy można podłączyć tradycyjny fax, który działa przez internet? Dziękuje.
Zobacz odpowiedź

Co zrobić, by dzwonić bez komputera?

  • Przeczytano: 15556
  • Komentarzy: 0
Korzystam z serwisu Voipcheap.com, ale poprzez komputer (zestaw
mikrofon+słuchawki) i jest to dość niewygodne, więc chciałbym sie
dowiedzieć jaki sprzęt musiałbym zakupić by miec telefon (voip) z którego mógłbym rozmawiać gdy komputer jest wyłaczony.



Moim usługodawcą jest virgin media (łącze 4Mb), mam ich modem do którego podpiąty jest najtańszy ruter, z którego korzysta także mój współlokator.



W ruterze są jeszcze 2 wolne sloty, czytałem że telefony IP można podpinać prosto do rutera? to prawda?
Jak to skonfigurować , jaki model kupic ? Na co zwrócić uwage przy zakupie? pozdrawiam!
Zobacz odpowiedź

Bramka z modemem

  • Przeczytano: 11096
  • Komentarzy: 1
Proszę o poradę. Zamierzam zakupić bramkę VoIP, lub telefon IP i nie wiem na co się zdecydować i jaki model kupić. Nie wiem czy ma to znaczenie, ale zamierzam też kupić bezprzewodowy modem do internetu do połączenia dwóch komputerów i ??? być może telefonu lub bramki.



Internet dostarcza mi NETIA przez telewizję kablową. Proszę o poradę jak najlepiej zainwestować w modem i bramkę/telefon IP aby dobrze współpracowały i nie narazić się na zbędne koszty. Najlepiej aby telefon/bramka mogły obsługiwać dwóch operatorów VoIP (dwie linie -
odbiór i wyjście).
Zobacz odpowiedź

Jaką bramkę VoIP zakupić?

  • Przeczytano: 17940
  • Komentarzy: 3
Dzień dobry.



Szukam bramki do połączeń realizowanych poprzez telefonię VoIP. Chciałbym, aby bramkę tą można było zaprogramować samemu w taki sposób, aby wykonując połączenia np.
do Rosji rozmowy były kierowane po stawkach jednego z operatorów internetowych natomiast np. do Niemiec poprzez innego.



Do takiej bramki chciałbym podłączyć ze dwa aparaty telefoniczne. Każdy z portów chciałbym zaprogramować do wcześniej otrzymanych numerów telefonicznych.



Czy mógłby mi Pan podać jaką bramkę powinienem zakupić?
Zobacz odpowiedź

2 adresy IP, aby korzystać z bramki VoIP?

  • Przeczytano: 14335
  • Komentarzy: 1
Witam.



Korzystam z telefonu VOIP. Mam bramkeAG-188. Moj dostawca internetowy (siec kablowa) żąda odemnie opłaty dodatkowej za kożystanie z bramki Voip. Podobno muszą na mnie przypisać dwa adresy IP. Czy muszę mieć dwa adresy IP żeby korzystać z telefonu przez bramkę.



Pozdrawiam.
Zobacz odpowiedź

Jaki kodek wybrać?

  • Przeczytano: 21122
  • Komentarzy: 2
Zakupiłem właśnie router Linksys SPA2102-EU --- BEZ BLOKAD ---
skonfigurowałem go po Tlenofon mam tylko problem bo nie wiem z jakim kodekiem dzwieku mam go skonfigurować który będzie najlepszy dla usługi Tlenofon.



Mam łącze osiedlowe o przepustowości od Download 950-1050 kbps / Upload 75-90 kbps wszystko zależy od pory dnia.
Zobacz odpowiedź

Spalony modem

  • Przeczytano: 13560
  • Komentarzy: 1
Witam,



Pytanie dotyczy modemu TV TOYA (DPC2100R2) i podłączonego routera RT31P2-EU.

Wszystko działało sprawnie do pewnego momentu, kiedy modem przestał funkcjonować ( brak internetu i VOIP ). Po wymianie modemu na nowy wszystko działało bardzo dobrze jakieś 2 godziny i znowu siadło. Serwisant z TOYA stwierdził uszkodzenie routera (\"pali\" modemy).

Czy to możliwe?

Jak zabezpieczyć modem, by nie spalić kolejnego (grożą zerwaniem umowy)?

Czy umieszczenie swatcha pomiędzy zabezpieczy modem i czy to w ogóle będzie działać?

Proszę o odpowiedź i ewentualne porady.
Zobacz odpowiedź
TPL_GK_LANG_BACK_TO_TOP