Pytania czytelników

Echo w słuchawce rozmówcy

  • Przeczytano: 17669
  • Komentarzy: 1
Czytelnik napisał:
Witam serdecznie,



korzystam z bramki linksys pap 1001 i operatora freeconet i voipdiscount problem polega na przeszkadzającym pogłosie (echu) w słuchawce mojego rozmówcy . Zjawisko echa występuje bez względu na wybrany codek.



Proszę o pomoc.

Z góry b. dziękuję.
Odpowiedź eTelefonia:
Witam,



proszę sprawdzić czy na urządzeniu ma Pan włączoną kancelację echa (usuwanie echa) choć nie jestem pewny czy już ten model tą funkcję posiadał. Echo może się też pojawiać przy opóźnieniach w ruchu IP do serwera SIP, a także po stronie usługodawcy. Czasem zmniejszenie głośności (bramki/aparatu telefonicznego) zmniejsza efekt echa. W bramce głośność można zmniejszyć w zakładce REGIONAL - opcje: FXS inpt gain i FXS output gain.



Miałem też takie przypadki, że echo pojawiało się tylko wtedy, gdy klient używał telefonu bezprzewodowego - zazwyczaj gdy słabł sygnał między słuchawką a bazą.

Zobacz inne losowo wybrane pytania:

Dialplan - dłuższy czas na wybranie numeru
Laptop z bramką VoIP
Brak internetu = sygnał zajętości?
Pytanie dotyczące Linksys SPA3102
Telefon analogowy do VoIP?

  • Jacek2011-08-06 23:19:00
    Kancelację Brawo z polskiego miał artykułopisarz pewnie pałę .
Dodaj komentarz
TPL_GK_LANG_BACK_TO_TOP