Pytania czytelników

Pytanie dotyczące Linksys SPA3102

  • Przeczytano: 23183
  • Komentarzy: 6
Czytelnik napisał:
Witam,



Mam łącze internetowe ADSL 1 MB i Linksysa WAG325N (modem ADSL, router i Acces Point). Do niego podłączona jest bramka VOIP Linksys SPA3102. Do bramki doprowadzona jest linia TPsa oraz podłączony jest telefon Simens Gigaset 4010. Dzięki takiej konfiguracji możliwe jest obsługiwanie linii TPsa i VOIP przy pomocy jednego telefonu, bez konieczności przełączania linii.



Moje pytanie dotyczy identyfikacji numeru dzwoniącego. Telefon
podłączony tylko do linii TPsa poprawnie prezentuje numer dzwoniący.

Podłączony do bramki VOIP pokazuje numer dzwoniący, jeżeli rozmowa "przychodzi" z mojego konta VOIP (aktualnie jest to
AleKontakt). W sytuacji, gdy rozmowa "przychodzi" z TPsa,
telefon nie pokazuje numeru dzwoniącego tylko "ID ukryte".



Podejrzewam, że coś jest nie tak z ustawieniem bramki VOIP. Nie
przekazuje ona pełnej informacji pochodzącej z zewnętrznej linii PTSN (TPsa) do telefonu podłączonego do bramki.



Proszę o pomoc w ustawieniu bramki.

Odpowiedź eTelefonia:
Witam,



zakładka VOICE->REGIONAL, parametrem, który odpowiada za realizację wyświetlania nr przychodzącego są Caller Id Method oraz Caller ID FSK Standard - proszę przetestować czy przy którymś z ustawień pojawi się identyfikacja nr z linie TPSA.



Ewentualnie proszę spróbować przestawić parametrw zakładce PSTN LINE -> sekcja: PSTN-To-VoIP Gateway Setup -> PSTN CID For VoIP CID.



Nie spotkałem się osobiście z takim problemem, więc nie jestem w stanie udzielić Panu jednoznacznej odpowiedzi.

Zobacz inne losowo wybrane pytania:

Czy przy takich predkościach mam szanse na rozmowy?
RT31P2 czy SPA 2102-EU?
VoIP na wakacjach
Telefon ISDN w VoIP
Kolejny problem z dial-planem

  • PiotrC2010-10-29 16:18:00
    Mam inny problem mianowicie od jakiegoś czasu nie mogę wejść w ustawienia bramki jęśli w przeglądarce wpiszę poprawnie adres IP bramki zawsze wyświetla że strona jest niedostępna , przedtem wyświetlało się okienko logowania. Próbowałe z innymi komputerami , przeglądarkami . nic to nie dało. a muszę zmienić konfigurację jest ktoś w stanie coś poradzić?
  • Michal2008-04-17 19:06:00
    W Liksysie nalezy ustawić: W zakładce ->PSTN Line Parametr \"Ring Validation Time:\" na 200ms Parametr \"Ringer Impedance:\" na Synthesized (Poland S.Africa, slovenia) W zakladce -> Regional Parametr \"FXS Port Impedance:\" na 270+750||150nF Parametr \"Caller ID Method:\" na Bellcore(N.Amer, China) Parametr \"Caller ID FSK Standard:\" na Bell202
  • endi_m2008-01-14 23:15:00
    itam do niedawna miałem ten sam problem proponuję przeczytać: link ja znieniłem tylko "Ring Indication Delay=200" było 250 i działa. Wyjaśnienie też wydaje mi się sensowne. Pozdrawiam
  • Nowy2007-11-28 23:03:00
    Mam ten sam problem z HT 488. Jak można go rozwiązać?
  • Paweł Ratajewski (eTelefonia.pl)2007-11-03 12:20:00
    Witam, a sprawdzał Pan czy z innym aparatem jest taki sam problem? Proszę w instrukcji od telefonu poszukać specyfikacji impedancji (Voice->Regional->270+750||150nF w Polsce). Powiem tak, jak miałem jakieś problemy z bramką, robiełem reset do ustawień firmowych (****, 73738) i konfigurowałem urządzenie od początku - spora ilość problemów rozwiązywała się przez to sama.
  • Anonim2007-11-03 12:19:00
    Witam, Dziękuję za szybką odpowiedź. Przetestowałem wszystkie możliwe kombinacje. Niestety nic nie pomogło. > zakładka VOICE->REGIONAL, parametrem, który odpowiada za realizację > wyświetlania nr przychodzącego są Caller Id Method oraz Caller ID FSK > Standard - proszę przetestować czy przy którymś z ustawień pojawi się > identyfikacja nr z linie TPSA. Te ustawienia wpływają tylko na identyfikację numerów dla rozmów przychodzących z VOIP-a. > Ewentualnie proszę spróbować przestawić parametrw zakładce PSTN LINE -> sekcja: PSTN-To-VoIP Gateway Setup -> PSTN CID For VoIP CID. Zmiana powyższego parametru nie spowodowała przekazywania przez bramkę numeru dzwoniącej osoby - rozmowa po linii TPsa Może ma Pan inny pomysł na zmianę ustawień?
Dodaj komentarz
TPL_GK_LANG_BACK_TO_TOP