Pytania czytelników

Czy na jakość rozmów ma wpływ lokalizacja operatora?

  • Przeczytano: 12017
  • Komentarzy: 0
Czytelnik napisał:
Witam

Jestem z firmy która chce u siebie wprowadzić bramkę interntową i telefonię VoIP. Jesteśmy w małej miejscowości która nie ma swojego lokalnego operatora bramki VoIP. Najbliższy operator bramki VoIPowej jest oddalony o 60 km od nas.



Czy musimy korzystać z operatora VoIPu który jest na terenie dużego miasta, czy może możemy sobie kupić bramkę internetową VoIPową i mieć ją u siebie w serwerowni i przez nią dzwonić na zewnątrz, tzn. na stacjonarne i komórkowe taniej niż ze stacjonarnej telefonii?



Na marginesie powiem iż w okresie zimowym bedziemy mieli zamontowany światłowód wiec to może polepszy jakość wykonywanych przez naszą bramkę VoIPową rozmów.
Proszę o komentarz.
Odpowiedź eTelefonia:
Witam,



zarówno sprzęt może Pan sobie kupić gdziekolwiek jak i konto moze Pan mieć u dowolnego operatora VoIP. Musi Pan tylko w jakiś sposób zintegrować bramkę z istniejącą centalą telefoniczną (jeżeli taką Państwo macie). Mogą się Państwo także oprzeć całkowicie o VoIP.



Jakość rozmów VoIP jest w bardzo dużym stopniu uzależniona od jakości Internetu (dostę do serwera operatora), więc jeżeli będą Państwo mieli łącze o odpowiednich parametrach (przepustowość, jiter, ciągłość transmisji) to nie powinno być żadnych problemów.

Zobacz inne losowo wybrane pytania:

Konfiguracja Linksys PAP2T
Jak podgłośnić dźwięk?
Jaki aparat w Freeconet?
Jak ustawić porty?
Jakość rozmów a łącze internetowe

Dodaj komentarz
TPL_GK_LANG_BACK_TO_TOP