Pytania czytelników

Asteriks - opóźnione dzwonienie

  • Przeczytano: 18419
  • Komentarzy: 0
Czytelnik napisał:
Wykorzystuje asteriska do połączeń między oddziałami firmy.

Zainstalowałem wersję Trixbox 2.0. Wszystko działa w obrębie telefonów softwarowych i przystawki Linksysa PAPT ale mam problem z kartą XP100.

Podłączona jest od niej linia analogowa z centrali wewnętrznej firmy.

Mam skonfigurowane konto na ZAP/1. Wszyscy bez problemu dzwonią z VOIP-ów przez ZAP na stacjonarne wewnętrzne. Natomiast problem jest jak dzwonię z telefonu analogowego przez ZAP/1 na voip-y. Dzwoni a i owszem, ale zaczyna dzwonić raz po 1 sygnale, raz po 6 tym i dzwoni 15 sekund a potem się rozłącza. Chciałbym wydłużyć czas dzwonienia do 40 sekund.

Osoby odbierające voipa mają daleko do telefonu i zanim podejdą asterisk rozłącza połączenie. Czyli kierunek dzwonienia ZAP/1 -> sip/2001.
Odpowiedź eTelefonia:
Witam,



co do wydłużenia czasu dzwonienia, to może Pan sterować tym w funkcji dial, np.:

exten => 2001,1,SetCallerID(${CALLERIDNUM})

exten => 2001,n,Dial(SIP/2001,40) ;dial
(technologia/konto,czas_dzwonienia_w_sek,opcje[np. mrtT]) exten => 2001,n,Hangup



co do zapów - ma Pan włączony parametr immediate? Proszę przysłać konfigurację zaptel.conf i zapata.conf - coś postaram się pomóc.

Zobacz inne losowo wybrane pytania:

Telefon voip Topcom Webtalker 100 do pracy z Tlenofonem?
Kilka pytań na start
Bramka VoIP przy modemie neostrady USB
Spalony modem
Skype bez włączonego komputera?

Dodaj komentarz
TPL_GK_LANG_BACK_TO_TOP