Pytania czytelników
Asteriks - opóźnione dzwonienie
- Przeczytano: 19447
- Komentarzy: 0
Czytelnik napisał:
Wykorzystuje asteriska do połączeń między oddziałami firmy.Zainstalowałem wersję Trixbox 2.0. Wszystko działa w obrębie telefonów softwarowych i przystawki Linksysa PAPT ale mam problem z kartą XP100.
Podłączona jest od niej linia analogowa z centrali wewnętrznej firmy.
Mam skonfigurowane konto na ZAP/1. Wszyscy bez problemu dzwonią z VOIP-ów przez ZAP na stacjonarne wewnętrzne. Natomiast problem jest jak dzwonię z telefonu analogowego przez ZAP/1 na voip-y. Dzwoni a i owszem, ale zaczyna dzwonić raz po 1 sygnale, raz po 6 tym i dzwoni 15 sekund a potem się rozłącza. Chciałbym wydłużyć czas dzwonienia do 40 sekund.
Osoby odbierające voipa mają daleko do telefonu i zanim podejdą asterisk rozłącza połączenie. Czyli kierunek dzwonienia ZAP/1 -> sip/2001.
Odpowiedź eTelefonia:
Witam,co do wydłużenia czasu dzwonienia, to może Pan sterować tym w funkcji dial, np.:
exten => 2001,1,SetCallerID(${CALLERIDNUM})
exten => 2001,n,Dial(SIP/2001,40) ;dial
(technologia/konto,czas_dzwonienia_w_sek,opcje[np. mrtT]) exten => 2001,n,Hangup
co do zapów - ma Pan włączony parametr immediate? Proszę przysłać konfigurację zaptel.conf i zapata.conf - coś postaram się pomóc.
Zobacz inne losowo wybrane pytania:
Które urządzenie VOIP wybrać?Laptop z bramką VoIP
Co zrobić, by dzwonić bez komputera?
Bramka z modemem
Jak podgłośnić dźwięk?