Pytania czytelników

VoIP na wakacjach

  • Przeczytano: 13209
  • Komentarzy: 0
Czytelnik napisał:
Dzień dobry,



Używam od dawna Halonetu, mam połączenie kablówką osiedlową, miałam niejakie problemy, ale z biegiem czasu (szybsze łącza) problemy zostały wyeliminowane.



W czasie urlopu, nie chcąc być odcięta od internetu :) , łączyłam się z internetem poprzez telefon komórkowy z kartą iPlus. Internet działał, nie za szybko, bo telefon mam z EDGE tylko, ale działał.



Rozmowy przez Skypa też działają (cały czas teraz piszę o komórce z iPlusem). Ale Halonet niestety nie działa! Dzisiaj siedzę już kolejna godzinę i nic nie umiem wymyślić!!! Czy Halonet po prostu nie chce mnie łączyć, czy mam założyć nowe konto, tylko dla komórki, czy ustawienia komputera muszę zmienić, ale jak??? Czy komórka jest za wolna, ale w takim razie dlaczego Skype dobrze działa???



A może jakiś inny VoIP, ale jaki?

Upieram się przy tym temacie, bo chciałabym spróbować w Niemczech też łączyć się przy pomocy komórki i karty takiej jak nasz iPlus (tam wyszukałam blau.de) Skype nie załatwia sprawy, bo nie mogę się łączyć na normalne telefony (chyba, że wykupię abonament 10 Euro). Może Pan rozwiąże mój problem?



Pozdrawiam
Odpowiedź eTelefonia:
Witam,



nie znam do końca założeń i regulaminu halonetu, natomiast nie wydaję mi się, że blokują konta lub wprowadzili restrykcję odnośnie adresu IP, z którego się można połączyć.



Wydaje mi się, że jest to raczej kwestia ilości połączeń. Czy logując się z laptopa była Pani wylogowana z konta?! Nie pojawił się komunikat "user is already connected" czy coś takiego?



Jakoś połączenia nie wpływa raczej na możliwość rejestracji (o ile jest oczywiście połączenie z Interenetem), wpływa natomiast na jakość prowadzonej rozmowy.



Można przetestować czy ma Pani dostęp do serwera SIP halonetu (np. w WindowsXp: start -> uruchom -> cmd i w tym czarnym polu wpisać ping sip.halonet.pl).

Jeżeli będzie Pani miała odpowiedzi o serwera, to powinno być ok, jezeli pojawi się "upłynął limit czasu żądania" to połączenie do owego serwera nie jest możliwe (np. zbyt niestabilne połączenie, itd).



Moja rada jest taka - proszę upewnić się, że nie jest Pani zalogowana z innego komputera na to konto i czy ew. jakieś urządzenie nie jest zalogowane na to konto (np. bramka VoIP) i wtedy spróbować połączyć się z kontem. Jeżeli będzie Pani miała jakiś komunikat zwrotny z błędem - proszę go przysłać - postaram się coś pomóc. Proszę ewentualnie dopisać z jakiego programu (softphone'a) Pani korzysta.

Zobacz inne losowo wybrane pytania:

Rozmowy bez echa i przerw - przy jakiej prędkości internetu?
Pytanie dotyczące Linksys SPA3102
Którego operatora wybrać?
Konfiguracja bramki Linksys SPA 3102
Własny numer telefonu

Dodaj komentarz
TPL_GK_LANG_BACK_TO_TOP