Pytania czytelników

Problem z dzwonieniem poza moją strefę

  • Przeczytano: 12858
  • Komentarzy: 0
Czytelnik napisał:
Witam,



Mam telefon IP firmy Cisco, model 7912. Mam publiczne IP (DSL) i
korzystam z operatora IPFon, do niedawna nie było problemów, od kilku dni mam natomiast katorgę z korzystaniem z Voipa...



Gdy wybieram jakiś numer, np. mojej komórki - telefon zaczyna
dzwonić, a ja nie słyszę w słuchawce sygnału.



Gdy dzwonię do kogoś z poza mojej strefy (np. 0-77... 0-22...)
telefon pokazuje, że jestem połączony (pewnie ktoś odebrał) a ja nie słyszę nic.

Oczywiście operator nalicza za to opłatę, czyli połączenie zrealizowano.



Do mnie dzwonić można bez problemu.



Gdzie może być przyczyna? Mam też drugi dostęp do sieci internet, za NATem, ale nie sądze aby to było przyczyną, ponieważ jak już pisałem - do niedawna wszystko działało jak należy.



pozdrawiam
Odpowiedź eTelefonia:
Witam,



niedogodność ze zrotnym sygnałem dzwonienia jest problemem w sygnalizacji u dostawcy operatora lub ustawieniach operatora - nie jest on zależny od Pana - problem należy zgłosić do firmy, z której usług Pan korzysta.



Problem z dzwonieniem poza wyznaczoną strefę jest problem z sygnalizacją ew. portami RTP.



Jeżeli wcześniej usługa działała Panu prawidłowo - zalecam głosić problem do operatora - może mieć problemy ze swoim operatorem lub zmienił jakieś parametry.

Zobacz inne losowo wybrane pytania:

VoIP w komórce
Kodeki i łącza internetowe
Asteriks - opóźnione dzwonienie
VoIP na wakacjach
Skype bez włączonego komputera?

Dodaj komentarz
TPL_GK_LANG_BACK_TO_TOP