Pytania czytelników

Jak skonfigurować Linksys SPA 3102?

  • Przeczytano: 21522
  • Komentarzy: 3
Czytelnik napisał:
Mam linksys SPA 3102 , nie mam lini telefonicznej typu TP Sa.



Jak ją skonfigurować pod Halonet?
Odpowiedź eTelefonia:
Witam,



po zalogowaniu się i ustawieniu adresu IP (jeżeli nie jest przypisywany z serwera DHCP) wystarczy wejść do VOICE -> LINE1 i wypełnić następujące pola danymi od operatora:



Proxy: adres serwera SIP



Display Name:

Password:

Auth ID: (o ile jest wymagane)

User ID:

Use Auth ID: yes/no ( w zalezności czy jest wymagane)



oraz wybrać:



Preferred Codec: na taki, który zaleca operator.

Zobacz inne losowo wybrane pytania:

Problem z telefonem Panasonic?
Rozmowy VoIP za granicą
Grandstream BudgeTone 200 z VoIP Discount
Za cicho? zmień softphone
Telefon voip Topcom Webtalker 100 do pracy z Tlenofonem?

  • Witek2008-03-13 22:02:00
    Mam też problem z SPA 3102, niestety również nie znalazłem nigdzie instrukcji jak ustawić przekierowanie połączenia z PSTN na VOIP. Jeśli komuś się to udało to bardzo proszę o pomoc.
  • bomo2008-02-12 23:04:00
    W zdaniu "_Alternatywne_ serwery (...) w Gateway Accounts i wybiera w dialplanie przez itd." część mi zeżarło - powinno być oczywiście: "przez (:@gw1) itd." - zamiast nawiasów () mają być znaki większe - mniejsze.
  • bomo2008-02-12 22:59:00
    Witam! Ani w instrukcji (której jak wiadomo SPA3102 w zasadzie nie ma - to co jest, jak również \"User Guide\" ze strony www Linksysa, trudno nazwać instrukcją), ani na forach nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: Ile kont operatorów VoIP można wpisać w konfiguracji, tak aby można było odbierać rozmowy przychodzące z sieci tych operatorów? Gdyby 2 lub więcej - to pewnie producent pochwaliłby się tym. A skoro się nie chwali, to pewnie tylko jedno - czy tak? (Wiem, można przekierować u \"zapasowych\" operatorów, ale to kosztuje i nic nie daje w razie awarii wpisanego.) Z informacji na forach wynika, że dostawcę \"przychodzącego\" wpisuje się w Voice - Line1 - Proxy and Registration - Proxy (adres serwera sip) oraz Voice - Line1 - Subscriber Information - User ID / Password (numer konta SIP / hasło). Taki komplet pól jest tylko jeden. (A swoją drogą dziwne to - proxy kojarzy się raczej z serwerem pośredniczącym, a nie docelowym.) Co wobec tego wpisuje się w Voice - SIP - Sip Server Name oraz SIP User Agent Name? - czyżby tylko \"ludzkie\" nazwy dostawcy VoIP? _Alternatywne_ serwery / konta dla rozmów (tylko) wychodzących (max 4) - wpisuje się w Gateway Accounts i wybiera w dialplanie przez itd. - chyba się nie mylę? A generalnie - może ktoś trafił gdzieś w sieci na porządną instrukcję konfigurowania tego urządzenia - coś w rodzaju : \"Pole x określa nazwę.../czas.../numer... ; jak wpiszesz to-i-to, to będzie tak-działało, a jak to-i-tamto - to będzie tak-działało.\"? Czy jest jakś zależność jakości głosu w połączeniach z komórkami od wybranego kodeka? - Mam sieć 512/512 kb/s, więc spokojnie leci G.711 (na stacjonarne - bardzo dobrze), ale parę razy z komórką - tylko jakieś szmery było słychać. Wydaje mi się, że wybór kodeka dotyczy tylko odcinka ja - serwer SIP . Czy zmiana kodeka może więc coś pomóc? Pozdrawiam
Dodaj komentarz
TPL_GK_LANG_BACK_TO_TOP