Pytania czytelników

Bramka voip, telefon USB, adapter, router czy może jeszcze coś innego?

  • Przeczytano: 20059
  • Komentarzy: 0
Czytelnik napisał:
Witam!



Posiadam łącze 1mb/s i telefon stacjonarny w UPC. Chciałbym móc nadal korzystać ze swojego telefonu analogowego, który z racji umowy mam jeszcze 10 m-cy i móc wykonywać połaczenia przez internet. Czy powinienem zakupić bramkę voip, telefon na usb, adapter, router czy jeszcze coś innego?



Pozdrawiam
Odpowiedź eTelefonia:
Witam,



możliwości jest oczywiście kilka. Wybór oczywiście zostawiam Panu, ale pozwolę sobie zaproponować chyba jedno z tańszych i funkcjonalnych rozwiązań.



Zakładam, że posiada Pan dwa gniazdka w domu:
RJ45 (internet) - jeżeli ma Pan inne wyjści to zaprezentowane rozwiązanie nie będzie odpowiednie. RJ11 (PSTN - telefon)



Z tego co kojarzę, konfiguracja protokołu TCP/IP (wykorzystowanego do transmisji danych w internecie) w sieci UPS odbywa się przy pomocy serwera DHCP (autokonfiguracja), co generalnie bardzo ułatwi sprawę, a otrzymywany adres jest z puli publicznej. Łącze z UPS jest asymetryczne 1Mbps/256kbps, co w zupełności wystarczy na korzystanie z usługi VoIP z wykorzystaniem kodeka G711a/u.



Proponuję zatem zakupić bramkę firmy LINKSYS, dokładniej model SPA3102-EU. Urządzenie to posiada wbudowaną funkcję routera z firewallem (dodatkowe bezpieczeństwo dla komputera).

Linię PSTN-ową (linia telefonu stacjonarnego) wpinamy do bramki VoIP (FXO), wpinamy także kabelek z końcówką RJ45 od internetu (WLAN). Konfigurujemy bramkę zgodnie z ustawieniami protokołu SIP dostawcy, z którego usług telefonii internetowej będziemy korzytać. Podpinamy jeszcze aparat (FXS) i komputer (LAN) i wszystko powinno działać.



Jaką funkcjonalność ma przedstawione rozwiązanie?



Otóż poza zakupem 1 urządzenia - bramki VoIP nie trzeba dokupować innych urządzeń/telefonów.



Korzystanie z telefonii internetowej nie wymaga włączonego komputera i jest od niego niezależne.



Mając podpięty 1 telefon (aparat) do bramki obsługujemy 2 linie - telefon w UPC i telefon VoIP. Mozna przełączać się w każdym momencie z lini VoIP na PSTN (VoIP jest standardowo używany dla połączeń wychodzących). Uzyskujemy tym samym 1 telefon (aparat) z dwoma numerami telefonów.

Zobacz inne losowo wybrane pytania:

2 adresy IP, aby korzystać z bramki VoIP?
Asterisk i telefony IP
Brak internetu = sygnał zajętości?
Jak skonfigurować Linksys SPA 3102?
Czy bramka poprawi jakość rozmów?

Dodaj komentarz
TPL_GK_LANG_BACK_TO_TOP